Obchodní podmínky

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.marta-art.cz.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 

1.1. Tyto obchodní podmínky pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.marta-art.cz, jehož provozovatelem je Marta Rafajová, IČ: 21068917, se sídlem Zámostí 1787, Otrokovice 765 02, zapsaná v Živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Otrokovice, e -mail: obchod@marta-art.cz, telefonní číslo: 776 241 787 (dále jen „prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávající a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávající. Internetový obchod je prodávající provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.marta-art.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávající, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY 

2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná na webové stránce je informativního charakteru a prodávající není povinna uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2. Webová stránka obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou konečné. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webové stránce. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávající uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Prodávající není plátce DPH.

2.3. Webová stránka obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené na webové stránce obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

2.4. Veškeré objednávky, včetně těch, které jsou podané prostřednictvím internetu, jsou závazné. Podáním objednávky kupující potvrzuje, že je seznámen s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Odesláním objednávky přijímá kupující bez výhrad veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i cenu platnou v den odeslání objednávky, včetně expedičních nákladů, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Odeslanou objednávkou je kupující neodvolatelně vázán.

2.5. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na webové stránce. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

  • objednávaném zboží a jeho ceně (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku)
  • možném způsobu doručení a nákladech spojených s doručením objednaného zboží
  • způsobu úhrady celkové ceny zboží.

2.6. Do objednávky musí kupující uvést tyto údaje: jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu. Tyto kontaktní údaje slouží k tomu, aby prodávající mohla doručit objednané zboží. Povinností kupujícího je poskytnout prodávající všechny informace správně a pravdivě. Informace, které kupující poskytl při objednání zboží, prodávající tedy považuje za správné a pravdivé.

2.7. Před zasláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Stiskem tlačítka "Objednat s povinností platby" odešle kupující svoji objednávku a zároveň souhlasí s obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány prodávající. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávající považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Pokud email s rekapitulací objednávky nepřišel do 60 minut na elektronickou adresu kupujícího, nebyla objednávka s největší pravděpodobností uložena nebo elektronická adresa byla špatně uvedena kupujícím. V takovém případě prosím kontaktujte prodávající elektronicky na email: obchod@marta-art.cz nebo telefonicky +420 776 241 787. Objednávky jsou zpracovávány každý pracovní den.

2.8. Prodávající je vždy oprávněna v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

2.9. Smluvní vztah mezi prodávající a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávající zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

2.10. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

2.11. Objednávku se prodávající zavazuje vyřídit v co nejkratší době poté, kdy bude objednávka doručena a potvrzena prodávající zprávou odeslanou na e-mailovou adresu kupujícího zadanou v objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Potvrzením objednávky dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávající a kupujícím.

2.11. Mohou nastat i případy, kdy kupujícímu nebude možné prodávající objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné nebo případy, kdy kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je ze strany prodávající umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který není možné objednávku potvrdit, bude prodávající kupujícího kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující novou nabídku potvrdí.

2.12. V případě, že v rámci webové stránky nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, není prodávající povinna kupujícímu zboží za tuto cenu dodat ani v případě, kdy kupující obdržel potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření kupní smlouvy. V takové situaci prodávající bude kupujícího bezodkladně kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření nové kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Nová kupní smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.

2.13. V případě, kdy dojde k uzavření kupní smlouvy, vzniká kupujícímu závazek k zaplacení celkové ceny.

3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

3.1. Cena je vždy uvedena v rámci webové stránky, v návrhu objednávky a samozřejmě v kupní smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci webové stránky a cenou uvedenou v návrhu objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, která bude vždy totožná s cenou v kupní smlouvě. V rámci návrhu objednávky je též uvedena cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.

3.2. Platbu celkové ceny bude prodávající po kupujícím požadovat po uzavření kupní smlouvy a před předáním zboží. Úhradu celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:

  • kartou online - v takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/ V případě platby kartou online je celková cena splatná do 24 hodin od uzavření kupní smlouvy.
  • online platba Google Pay nebo Apple Pay - je služba, která umožňuje jednoduché, rychlé a bezpečné placení prostřednictvím mobilu nebo online na internetu.
  • bankovním převodem - informace pro provedení platby zašle prodávající kupujícímu v rámci potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  • hotově - platba probíhá při osobním předání zboží prodávající kupujícímu.
  • dobírkou - v takovém případě dojde k platbě při doručení zboží oproti předání zboží. V případě platby dobírkou je celková cena splatná při převzetí zboží.

    3.3. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu kupujícího. Faktura bude též fyzicky přiložena ke zboží.

    3.4. Vlastnické právo ke zboží na kupujícího přechází až poté, co zaplatí celkovou cenu a zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávající, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.

    4. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

    4.1. Zboží bude kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat z následujících možností:

    • osobní odběr v Otrokovicích;
    • osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna;
    • doručení na adresu kupujícího prostřednictvím dopravní společnosti Zásilkovna.

    4.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude kupujícímu sdělena v potvrzení objednávky, zpravidla do 3-5 pracovních dnů. Doba uvedená v těchto obchodních podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude kupujícího prodávající vždy o možnosti vyzvednutí zboží informovat prostřednictvím e-mailu.

    4.3. Po převzetí zboží od dopravce je povinnost kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávající. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího zboží od dopravce převzít.

    4.4. V případě, kdy kupující poruší svoji povinnost převzít zboží, s výjimkou případů dle čl. 4.3. obchodních podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávající kupujícímu zboží doručit. Zároveň to, že zboží kupující nepřevezme, není to odstoupení od kupní smlouvy mezi prodávající a kupujícím. Prodávající ale v takovém případě vzniká právo od kupní smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení kupní smlouvy kupujícím, případně zboží uskladnit, za což prodávající od kupujícího náleží úplata. Pokud se rozhodne prodávající odstoupit od kupní smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy kupujícímu toto odstoupení doručí zprávou na e-mail. Odstoupení od kupní smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla. 

    4.5. Pokud je z důvodů vzniklých na straně kupujícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo v kupní smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávající náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů kupujícímu zašle prodávající na jeho e-mailovou adresu uvedenou v kupní smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.

    4.6. Nebezpečí škody na zboží na kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 4.3. obchodních podmínek, na kupujícího nebezpečí škody na zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.

    4.7. V případě, že zboží nebylo na webové stránce uvedeno jako skladem, bude prodávající kupujícího vždy informovat v případě:

    • mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž kupujícímu vždy prodávající sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné zboží dodat;
    • prodlení s dodáním zboží od dodavatele prodávajícího, přičemž kupujícímu vždy prodávající sdělí novou očekávanou dobu dodání.

    4.8. V případě, že nebude prodávající schopna kupujícímu zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsou prodávající i kupující oprávněni od kupní smlouvy odstoupit.

    5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

    5.1. Prodávající se zaručuje kupujícímu, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 4.6. obchodních podmínek je zboží bez vad, zejména pak, že zboží:

    • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
    • je vhodné k účelu, pro který ho prodávající nabízí a pro který se zboží tohoto druhu obvykle používá;
    • je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k použití nebo údržbě;
    • odpovídá provedením předloze, která byla kupujícímu poskytnuta před uzavřením kupní smlouvy.

    5.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

    5.3. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 5.1., může kupující prodávající takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresu uvedenou u identifikačních údajů prodávající, případně osobně na adrese Zámostí 1787, Otrokovice 76502 . Pro reklamaci může kupující využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce kupující vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu prodávající změnit. Reklamaci vyřídí prodávající v souladu s uplatněným právem kupujícího z vadného plnění.

    5.4. Má-li zboží vadu, má kupující právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží.

    5.5. Prodávající je oprávněna odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

    5.6. Dále má kupující právo na přiměřenou slevu z prodejní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, jestliže:

    1. odmítne prodávající vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;
    2. se vada projeví opakovaně,
    3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy; nebo
    4. je z prohlášení prodávající nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

    5.7. Právo na odstoupení od kupní smlouvy nenáleží v případě, je-li vada zboží nevýznamná.

    5.8. V případě, že si kupující vadu na zboží způsobil sám, práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží.

    5.9. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.

    5.10. Při uplatnění reklamace prodávající vystaví kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:

    • datum, kdy kupující reklamaci uplatnil;
    • co je obsahem reklamace;
    • jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje;
    • kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

    5.11. Nedohodnou-li se prodávající s kupujícím na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraní prodávající vady a poskytne kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může kupující odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

    5.12. O vyřízení reklamace bude prodávající kupujícího informovat e-mailem a vydá mu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností kupujícího původní zboží vrátit prodávající, náklady na toto vrácení však hradí prodávající.

    5.13. V případě, že je kupující podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.

    5.14. V případě, že je kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

     6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

    6.1. K odstoupení od kupní smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi prodávající a kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních obchodních podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

    6.2. V případě, že je kupující spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že kupující s prodávající uzavřeli kupní smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě, že uzavřeli kupní smlouvu, na základě které bude prodávající kupujícímu zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.

    6.3. Od kupní smlouvy může kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na  adresu prodávající uvedené u identifikačních údajů). Pro odstoupení může kupující využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 2 obchodních podmínek.

    6.4. Ani kupující jako spotřebitel však nemůže od kupní smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem kupní smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.

    6.5. Lhůta k odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2. obchodních podmínek se považuje za zachovanou, pokud kupující v jejím průběhu odešle oznámení prodávající, že od kupní smlouvy odstupuje.

    6.6. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2. obchodních podmínek je kupující povinen prodávající zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží k prodávající. Kupující má naopak nárok na to, aby prodávající vrátila cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který prodávající pro dodání zboží nabízela. V případě odstoupení z důvodu, že prodávající poruší uzavřenou kupní smlouvu, hradí i náklady spojené s navrácením zboží k prodávající, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který prodávající při dodání zboží nabízela.

    6.7. V případě odstoupení od kupní smlouvy bude kupujícímu cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený při odstoupení od kupní smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než zboží prodávající obdrží, nebo kupující prokáže, že došlo k jeho zaslání zpět prodávající. Zboží kupující vrací čisté, pokud možno včetně originálního obalu.

    6.8. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2. obchodních podmínek však kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, tj. způsobem, jakým by se se zbožím seznamoval v kamenné prodejně. 

    6.9. Prodávající je oprávněna odstoupit od kupní smlouvy kdykoliv před tím, než kupujícímu dodá zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 4.1. obchodních podmínek. Prodávající také může od kupní smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupuje kupující zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněna od kupní smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

    7. ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

    7.1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

    7.2. Vyřizování stížností kupujícího zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy obchod@marta-art.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

    7.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

    7.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

    8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    8.1. Veškerou písemnou korespondenci si s kupujícím bude prodávající doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa prodávající je uvedena u identifikačních údajů. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v kupní smlouvě nebo přes kterou kupující prodávající kontaktoval.

    8.2. Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě vzájemné písemné dohody. Prodávající je však oprávněna změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených kupních smluv, ale pouze kupních smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. 

    8.3. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má prodávající i kupující právo od kupní smlouvy odstoupit.

    8.4. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

    8.5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávající, ale není kupujícímu přístupná. Vždy však tyto obchodní podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím objednávky obdrží kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke kupní smlouvě. Prodávající doporučuje vždy potvrzení objednávky a obchodní podmínky uložit.

    Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1.3.2024.

    Příloha č. 1 - FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE

    Příloha č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY